Wat is de beste manier om uzelf en uw team te stimuleren om meer verwijzingen te vragen? door Matt Anderson

Bij talloze gelegenheden in het verleden heb ik verkoopmanagers me horen vertellen over hun beloningsprogramma voor verwijzingen dat bijna altijd slecht ging of plat aanvoelde. “Slechts een kwart van onze mensen deed zelfs mee”, zullen ze zeggen. “Een of twee deden het heel goed.”

De grootste fout die bedrijven maken is om aan te nemen dat iedereen even gemotiveerd is door de geldwortel die voor hun neus hangt. Onderzoek gedeeld in Daniel Pink’s boek Drive verklaarde: Slechts ongeveer 25% van de mensen is extrinsiek gemotiveerd – door geld en tastbare beloningen.
75% is intrinsiek gemotiveerd – door wat het voor hen persoonlijk betekent.

Als u niet tot de 25% behoort die voornamelijk wordt aangedreven door het extra geld (en zelfs als u dat wel bent), hoe kunt u uzelf dan helpen aan te boren wat u zou motiveren om meer te vragen of dat iedereen in uw team zou motiveren?

Optie 1 voor intrinsiek gemotiveerden

a) Maak een lijst van de voordelen die uw klanten krijgen door met u samen te werken – denk hier echt goed over na. Deze oefening werkt meestal alleen als je het alleen doet. Het werkt bijna nooit als een groepsoefening om de troepen bijeen te brengen. Je moet jezelf verkopen op de voordelen.

b) Voeg de voordelen toe die uw huidige en toekomstige klanten van u zullen krijgen als ze met u werken tot uw 65e of 70e. De kracht en blijvende impact van uw werk moeten tot u doordringen; misschien wilt u ook iemand die ouder is dan u om hun antwoorden vragen.

c) BEANTWOORD DIT: Het is ook verstandig om uzelf af te vragen: Hoe overtuigend zijn deze voordelen voor u op een schaal van 1-10?

Als ze geen 9 of 10 zijn, wat ontbreekt er dan om dit op een 10 te krijgen? Hoe meer je gelooft, hoe assertiever je zult zijn over vragen.

d) ANTWOORD DIT: Hoe zal je je voelen als je 60 bent en terugkijkt op het helpen van zoveel mensen om deze voordelen te bereiken? (Je zou zelfs kunnen denken: “Ik wou dat ik meer mensen had geholpen!”)

De gedachtegang is deze: als ik meer mensen om meer verwijzingen vraag, kan ik veel meer mensen helpen. Als ik meer mensen help, zijn hier veel van de voordelen die ze krijgen… Het is niet echt de compensatie; verwijzingen zijn mijn beste ticket om meer mensen te helpen deze belangrijke, waardevolle, levensverbeterende voordelen te krijgen.

Bevestiging om te gebruiken:
Ik handel in overeenstemming met het doel van mijn leven en daarom dienen al mijn acties automatisch zowel anderen als mezelf.

e) Na al deze innerlijke reflectie, kun je omhoog kijken en zeggen: “Oké, ja, ik zou graag meer verwijzingen krijgen.”

ANTWOORD DIT: “Mijn eerste doel is x aantal vragen per week en x aantal verwijzingen.”

U kunt dan op basis van uw resultaten zien of uw cijfers het momentum genereren dat u nodig hebt.

Optie 2 voor intrinsiek gemotiveerden:

a) Identificeer een spannende maar haalbare hoeveelheid geld die je zou kunnen verdienen

b) ANTWOORD DIT: Wat zou ik met dat geld doen? Wat zou het meest zinvolle gebruik van dat geld zijn?

Is het geld voor een eerste of tweede huis dat een krachtige lijst van voordelen zou opleveren? Geld voor het onderwijs van uw kinderen dat allerlei nieuwe kansen voor hen zou kunnen openen? Een spectaculaire vakantie die een ervaring zal bieden die niemand van jullie ooit zal vergeten? Is het een investering voor je eigen toekomst?

VERTAAL DE FINANCILE BELONING IN IETS WAAR JE ZEKER OM GAAT.

c) ANTWOORD DIT: Hoe zou u zich voelen als u dit zou laten gebeuren? Haal deze er echt uit. Uw vermogen om deze specifieke gevoelens elke dag voor ogen te houden, is ENORM belangrijk. Schrijf ze op en krijg ze in je gezicht. Vaak.

Optie 3 voor intrinsiek gemotiveerden:

Net als bij het bereiken van een groot doel, is de algemene consensus dat het zelden gaat om wat je ‘krijgt’ van het doel, maar dat het belangrijkste is wie je wordt om het doel te bereiken. Je moest iemand ‘groter’ worden en wat het leven je ook brengt, je zult nu altijd die ‘grotere’ persoon zijn die in staat is om nog meer te bereiken.

Dus een andere waardevolle invalshoek om te verkennen is:

a) Bedenk een doorbraakdoel

*Het is een ambitieus traject
*Het produceert een kwantumsprong op één gebied van het leven
*Het is iets dat je in een jaar kunt bereiken
*Het moet heel aantrekkelijk voor je zijn
*Het maakt je een beetje bang
*Je weet niet precies hoe je het gaat bereiken

Definitie met dank aan Jack Canfield

b) BEANTWOORD DIT: Hoe zou u het vinden om dit doel te bereiken?

c) ANTWOORD DIT: Zou het krijgen van meer en betere verwijzingen u helpen om daar te komen? Zo ja, wat is de volgende gewoonte waar je naar moet handelen?

Er zijn zes gewoontes die u moet doen om consistente en steeds betere verwijzingen te krijgen:

1. Versterk de overtuiging dat je in je hart gewoon oprecht mensen probeert te helpen
2. Gebruik een agenda (als herinnering om te vragen)
3. ‘Liefde’ voor je klanten en beste relaties
4. Vis naar specifieke namen en vraag om een ​​specifieke naam
5. Coach verwijzingsbronnen via e-mail of sms
6. Krijg een vervolgdatum van de verwijzingsbron of prospect

Houd de prijs in de gaten, want je doet er meer en vraagt ​​vaker.

d) Als je eenmaal een doel voor jezelf hebt vastgesteld, BEANTWOORD DIT:
Wat voor persoon moet je worden om je doel te bereiken?
Begin uit die lijst met de twee meest impactvolle.

e) BEANTWOORD DIT: Hoe zou u zich voelen als u het type persoon was dat:
Stoutmoedig?
Onverschrokken?
Een effectieve goudzoeker?
Snel handelen?
Zelfverzekerd?

Naast prikkels:

a) Als je met je team een ​​groepswedstrijd houdt: als sommige mensen er gedemoraliseerd door raken, stuur ze dan onmiddellijk naar: “Mijn race; Mijn tempo.” Vergelijk jezelf met je recente zelf en vergeet wat iemand anders doet. Als je klaar bent om rond te kijken en de nummers van andere mensen te zien en je hebt een kans om te winnen, dan verander je misschien je gedrag.

b) Erken en prijs jezelf voor het nemen van nog een stap in het verwijzingsproces.

c) Erken jezelf dat je in de race bent gebleven en – hoe langzaam ook – hun nieuwe gewoonten hebt opgebouwd en nieuwe vaardigheden hebt ontwikkeld. Hier zit het echte geld. Anders zullen te veel mensen het te snel opgeven omdat ze de gewoonten niet hebben bijgebracht.

Het is duidelijk dat (!) motivatie geen eenvoudig onderwerp is. Vind een manier om aan je eigen hart te trekken en te geloven hoeveel je mensen professioneel kunt helpen om je in staat te stellen anderen te vragen deuren voor je te openen, zodat je meer mensen kunt helpen.

Experimenteer met alles en geef niet op.
Om meer mensen te helpen – en meer verwijzingen te krijgen!
Mat
Matt Anderson
Oprichter en voorzitter
Matt Anderson International

1177 Oak Ridge Drive, Glencoe, IL 60022, VS
Telefoon: +001 (312) 622-3121

mat-anderson.com


Alleen promo


creditSource link

ZIE JE GEDACHTEN

Leave a reply

Leminiwho
Logo
Enable registration in settings - general
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart